7 juni 2011

Solsilande taket på plats!


Nu har det solsilande taket kommit upp över loungehörnan! Vassmattor var svårt att få tag på men däremot hittade jag bambumattor 170x150 cm på Rusta till ett hyfsat pris. Käre maken tyckte att idén var bra och satte upp taket på någon timme. Eftersom bambustörar är både hårda och sköra på samma gång så förborrade han spikhålen - sedan gick det i ett nafs!





Effekten med solsileriet blev verkligen som jag tänkt - lagom mycket sol, lagom mycket skugga! Nu får vi se hur det blir med den planerade vinrankan och/eller annat... lite fler lyktor kanske? ...luftiga gardiner på sidorna?...absolut nya kuddar!



Kramar från Anna Vattenkanna

20 uppskattade kommentarer :

Puumuli sa...

Så fint det blev! Det ser nästan japanskt ut, så stiligt!

Kram
Sari (som svettas som ett svin i +30 graders värme) från Puumuli

Helens trädgård sa...

Hej Anna!
Det blev jättesnyggt!
Smart idé med vass/bambumatta som soltak!
Ha det gott!

Livsnjutaren sa...

Men wow det blev jättesnyggt. Vilka braiga ideér du har.Kram.

underbarahem sa...

Jag säger bara det, så snyggt det blev...
Kram Birgitta

TheGardenofSense sa...

Det blev verkligen JÄTTESNYGGT!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tyckte det var ovanligt begåvat med bambumattor, dom måste ju hålla mycket bättre än vassmattor. Rasande snyggt blev det också! Gillar alla fina kuddar också.
Agneta kram

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tyckte det var ovanligt begåvat med bambumattor, dom måste ju hålla mycket bättre än vassmattor. Rasande snyggt blev det också! Gillar alla fina kuddar också.
Agneta kram

AnnCharlotte sa...

Åh vad fint det blev.....
Ha det bra :)

blomkronan sa...

Det blev super fint =)
Lite gardiner och mera fluffiga kuddar kommer göra susen... då måste jag tipsa om gardinerna som finns på IKEA 2-pack för 35:- Vita (om du vill ha det?) Jag har haft mina gardiner i tre år året runt (i år satte jag upp nya.) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90111980

kramis / Mari

Berit sa...

ÅÅÅ så superfint det blev!!!vilken underbar plats att få sitta i.
Jag ska flytta rosenroten och lovat en kompis en bit av den, ska se om jag kan ta två delar, en till dig också:)
Ha en underbar dag!!

Ruben sa...

Vad mysigt det blivit, och att sitta under silande ljus är ju toppen!! Speciallt sådana här soliga, varma dagar som vi haft den senaste veckan.

Ha det gott!
/Ruben

Johanna Stålros sa...

Fantastiskt fint!!!!Kram Johanna

Sophia Callmer sa...

Himla snyggt, och så ser det skönt ut, just vad som skulle vara skönt en dag som i dag! Kram Sophia

Tant Otteskrufv sa...

Ser ut att bli ett skönt vattenhål!

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Love love love it!
krmakram Hillevi

Ingmarie We sa...

Fantastiskt fint. Vilken härlig uteplats.

susanne sa...

himmel va fint de blev!! jättesnyggt!
ha de gott i värmen
susanne

Mia sa...

Så fint det blev!

/Mia

Petra sa...

Helt fantastiskt :-)

Eva-Lotta Persson sa...

Jättefint!! :))