1 oktober 2011

Rottingfåtölj? Ja tack!


Jag brukar inte göra gratisreklam men idag får det bli ett undantag. Äntligen en snygg, praktisk och sittvänlig rottingfåtölj åt folket! Det är Ikea som har gett formgivaren Carl Öjerstam i uppdrag att designa en svart stol och här är den nu! Jisses en sån vacker fåtölj i ett härligt material... Bilder och textinfo är lånade från Ikea.




Storsele fåtölj 995 kr kommer även att finnas i natur. Viktiga egenskaper för stolens design är att den går att stapla, och är skön att sitta i även utan kuddar. Till höger i bild två andra nyheter; Hasselnöt kruka 379 kr, och Bräcke ljuslyktor 39 kr för den lilla och 59 kr för den större. (Stolen kommer att finnas i varuhusen inom några veckor).




Rottingfötölj? Ja tack! En blivande klassiker? Den har ju allt denna fåtölj... skönhet, funktion och hyfsat pris. Gissar att den kommer att hitta in i många växthus, uterum och verandor runt om i världen. Här gäller det nog att skynda att fynda...

Nu ska jag ut och fixa och dona lite i trädgården - bl a behöver de smala skötselgångarna på entrésidans "hed" att befrias från  back- och citrontimjan. Sedan blir det väl lite piprankeryck igen... Önskar alla en härlig hösthelg.

Välkomna alla nya följare - så roligt att ni vill hänga med här i min trädgård!


Kramar från Anna Vattenkanna

10 uppskattade kommentarer :

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh, nu är det andra ggn jag ser den på en blogg...jag börjar få liiite ha-begär. Så himla snygg den är!
Ha en finfin helg,
Lydia

I Tages trädgård sa...

Jag har också sett den och trånar nu efter ett exemplar till min pergola. Den är ju såååå fin! Kram Hanna

M/S Design sa...

Såg en bild av den i veckan, den är riktigt lyckad i designen.
Kommer passa på en massa platser.
Skön helg
Mariana

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

ja, där har dom lyckats verkligen!! Vill ha, vill ha. Fantastiskt är ju också att den inte är plast, som de flesta 'rottingmöbler' är nuförtiden. Fast det är ju väldigt praktiskt och så, och jag är en plastälskare. Men ändå, så är det kul med 'the real thing'.

Var på IKEA en snabbis igår för att köpa värmeljus, och då klämde jag och kände på ljuslyktorna. Fina dom oxå. Jag har ju så himlarns bra att jag bor bara 5 min från en IKEA. Men inte beger man sig dit en helg i första hand. Haha.... nä, det är det bara tillresande shoppingmänniskor som gör. Vår IKEA ligger nämligen i det som är Sveriges största externa handelsområde.

Åh, sol idag. Längtar ut. Men först ska jag få hjälp med en tekniskt utmaning på datorn. Sitter och väntar på att 'hjälpen' ska dyka upp bara.

Kramar
Charlotte

Sabelhagens Olivlund - Maria sa...

Äntligen! Jag har väntat på att Ikea ska ta in en snygg rottingstol. Tack för tipset!
Kram Maria

godastunder-tokigaidéer Anna sa...

Jag har sett den och jag vill bara ha 2 stycken......super snygg tycker jag. Tror jag ska stå på det stora varuhuset den dagen de kommer.

Ha en härlig helg
Kram Anna

Fia sa...

Väldigt snygg! Jag har mest sittplatser utomhus, och jag brukar bara ha naturmaterial, men jag funderar allvarligt på att skaffa mig konstrottingmöbler. Det var ju tyvärr inte denna i, annars hade det nog blivit sådana.

AnnCharlotte sa...

Jag provsatt den förra helgen...på Ikea Malmö....så jag antar att den finns redan.....
Ha det bra :)

Ingmarie We sa...

Stolen är verkligen ursnygg, men jag har inte plats för den just nu. Men jag går i växthustankar......

Blomkärringen sa...

snygg!