1 december 2011

Uterummet - året 2011


Jag har sorterat lite i mina bilder och det blir ju lätt så att man tar bilder ur exakt samma vinkel fast vid olika tidpunkter.

I vårt uterum blir det gärna på detta viset och jag har roat mig med att ställa samman året 2011. Kanske inte så roligt för er, men desto mer givande för mig själv :-)



~*~
Farfarsbordet

Juni 2011


Oktober 2011


December2011




~*~
Matbordet

Mars 2011


April 2011


Juni 2011


Oktober 2011


December 2011




~*~
Farfarsbordet närbild

Juni 2011


Oktober 2011


December 2011



~*~
 Garageväggen från öster

Juni 2011


December 2011




~*~
Garageväggen från väster


Juni 2011


December 2011




~*~
 Hörnan vid pinnvävsjalusiet


Juni 2011


Juni 2011


September 2011



December 2011



~*~
Kramar från Anna Vattenkanna


16 uppskattade kommentarer :

Sabelhagens Olivlund - Maria sa...

Jo, det är jättekul med jämförelsebilder från olika månader/årstider och vinklar! Vill se mycket sån't:-)).
Snyggt och ordning och reda det är i ditt uterum. Så fina olika arrangemang du gjort och fått en helhet.
Jättefina bilder!
Ha det gott!
Kram Maria

Helena sa...

Jo men det visst kul att se :)
Jättefina bilder o alla färger piggar upp!Lite utlandet känsla på dom med konserver o plåt skyltar.Fränt!
KRAM från mig!

Rosor och ruiner sa...

Jo, det är visst roligt för oss, jag älskar såna här bilder tagna från samma plats! Då inser man vad mycket man kan förändra, och vad detaljer betyder, och just med de här bilderna ser man hur olika det kan se ut vid olika årstider. Så gulligt där vid påsk, de där äggen och kycklingarna! Och löven i korgen...och mossan och ja allt, så himla fint!

Pia Gustafsson sa...

Jättekul att få se hur du gjort under året. Nu blev jag inspirerad som bara den. Fantasin har inga gränser. Superfint!Ängeln och konservburkarna gillar jag skarpt./ Pia

Cika sa...

Vilken fin "kalender" och ett fint uterum! Gillar färgskalan i orange, rosa och rött!
/Cika

Livet på solsidan sa...

Men så fint och så glad man blir av alla färger. Lite färg kan vi behöva som kontrast till det grådassiga man ser utanför fönstret just nu.

Får man fråga var du köpt dina jalusier? Förr tyckte jag man hittade dessa överallt, men nu verkar de inte finnas någonstans...


Hälsar Tamara

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Kul att se den fina kavalkaden från hela året! Jag har inget riktigt pysselbord som byter skepnad på det där viset men nu blev jag inspirerad.. :)
Kramar!

Anna Vattenkanna sa...

@Tamara. jag har köpt mina på Ikea men jag vet att de finns att köpa på Rusta också. Ja, de är himla ur modet men det struntar jag i :-)

Kram Anna Vattenkanna

godastunder-tokigaidéer Anna sa...

Vilken inspiration roligt att se de olika förändingarna allt lika fint som vanligt.

Kram Anna

Aquilejans sa...

Vilka otroligt fina arrangemang du har gjort året runt!
Kram Malena

Helens trädgård sa...

Underbar bildserie från olika platser under olika månader.
Det är så kul att se dessa jämnförelsebilder.
Färglatt och smakfullt!

Ha det gott!

Trädgårdstoken sa...

Jättekul för oss också att se. Så fina bilder. Och jag som vanligtvis tycker bäst om vitt tycker dina färgblandningar är helt underbara! Önskar att jag kunde få till något liknande här...

/Mia

Snäckskalsdalen. sa...

Jag älskar ju bilder så nu har jag njutit av varenda en. Varje bild berättar en saga, så är det för mig.
Agneta kram

lisashus sa...

Så många härliga varianter och årstider!
Du kan verkligen kombinera och inspirera!
Lisa

Katarinas trädgård sa...

Så fint du arrangerar! Speciellt gillar jag den sista bilden, jaaa, jag vet, jag är sååå förutsägbar! Nu ska jag studera bilden lite till så jag kan härmas...
Ha det bra!
Kram
Katarina

M/S Design sa...

Du får till det så himla fint!!! mycket kul att få en sammanställning över året.
Trevlig helg
Mariana