16 mars 2012

Min vår är...


Min vår är gul som solen... 
och så grön såklart och lite violett
men mest GUL
Gula blommor är vår för mig. 





Vilken är din mesta och bästa vårfärg?


Kramar från Anna Vattenkanna

18 uppskattade kommentarer :

Acchleja-Carro sa...

Jo, det är nog gult som är mest vår för mig också.=)
Ha det fint! /Caroline

Almbacken sa...

Mitt problem är att jag gillar de flesta färger och har alltid såmsvårt att bestämma mig - särskilt när det gäller penseer.

Året om faller jag för rostrött men lysande blått är inte fel på våren........

Hi,hi, kul inlägg av vovsingen. Smart att samla ludden:).

Kram,
Maria

Lisa sa...

Gul=Glad :-) Annars har jag faktiskt svårt att bestämma mig vilken färg jag gillar bäst. Jag ÄLSKAR orange penséer, annars är inte orange min favvisfärg. Men när jag köper penséer så brukar det sluta med minst 10 sorter, de är ju så fina allihop ! Ha en finfin helg !
Lisa/Lisas trädgård

Karla sa...

Hej!
Min absolut finnaste vår panse jag har haft och minns är en mini sort i ljust lilla ...den passade så bra i en likadan lilla kruka som jag hittade bland orkideernas.Du vet en sådan lite avlång kruka. Hade förra våren 3 sortens panse...med den lilla minns jag bäst.
Kram,Karla.

Birgitte sa...

God morgen Anna. Åh så søde blomsterne er på dine billeder. Jeg tror også, at gult er vår farve for mig men også lilla!
Rigtig god weekend.

Vivi sa...

Kjempe flotte bilder!

Min vår farge er nok også gul, men mintgrønn er også en favoritt.

Ønsker deg en fin lørdag.

gunsan sa...

Gul.Vårens bästa färg.Solens färg.Och så lite lavendelblått.MVH

Lotta sa...

Vilka härliga vårbilder, det är kart att gult är vårens färg men även blått, vi har ju så mycket blåsippot och lungört här och jag gillar skarpt de blålila nyanserna...variationen är enorm.
Ha en riktigt skön helg.
Kram Lotta

Aquilejans sa...

Underbara bilder, jag gult lyser upp så soligt, men får jag välja vårfärg så blir det nog rosa och vitt.
Kram Malena

Blomkärringen sa...

Härliga vårliga bilder! (:D Hm, jag skulle nog säga orange och ljusblå penseer eftersom det är så mycket annat som är gult.

Oj, vad sugen jag är på att åka och handla lite vårblommor men det får vänta till nästa helg.

Ha det gott!

Lisa sa...

Perfekt att titta på dina färgglada bilder så här på förmiddagen. Nu piggnade jag till ännu mer! = D
Någon speciell favvofärg som hör till våren har jag inte. Jag blir lika glad över alla små blommor som tittar fram! Fast... Visst är gult en passande färg, jag känner att rött inte skulle bli bra så här tidigt.
Ha en mysig lördag!

Kram, Lisa

Helena sa...

Jag tycker nog gul fasst det inte är nån favvofärg så just på våren lyser den ju ikapp med solen.
KRAM från mig!

Fröken Grön sa...

Jag svarar GRÖNT i alla lägen, sommar vinter höst och vår! Fast när det gäller blommor är det ju trevligt med lite färg. Mina penséer brukar alltid gå i färgskalan lila-vit-blått, så även i år.

Önskar dig en avkopplande helg!
/Anna-Karin

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Gult är en färg som jag i vanliga fall INTE väljer varken i mitt hem eller i min trädgård MEN just i början på våren SKA det liksom vara gula blommor i trädgården - lustigt :-)
Uppblandat med olika nyanser av lila och vitt blir det jättefint tycker jag.
Ha det gott. Kram, Ingela

Anonym sa...

hej anna
har nu läst och läst på din blogg...hade gärna velat komma i kontakt med dig angående en fråga jag har.
kan du maila mig på bambuochbetong@live.se ?
Mvh Susanne

Anita sa...

Gul är en vårfavoritfärg hos mig också. Har just konstaterat att min ljusgula klivia har en stor blomstängel på gång. En annan vårfärg för mig är pärlhyacinternas ljusblå nyans på de man köper i affärerna nu. Köpte några på Kistamässan förra helgen som står i uterummet.

Underbara bilder i ditt inlägg. Penséer är något av det "vårigaste" som finns.

Vivi sa...

Dejlige billeder og gult hører bestemt foråret til, ville nødigt undvære f.eks. påskeliljerne.

Lotta sa...

Det är nog gult som gäller här också! MYCKET färg ska det vara. :o)

Kram och tack för din kommentar inne hos mig!