27 april 2012

Efter regn...


...kommer solsken! Vi har haft ett stilla vårregn nu i ett par dagar och det behövdes och gjorde nytta på alla sätt men i går kväll när solen tittade fram en kort stund så var det välkommet...




Fredag igen - men var i all sin dar tar veckorna vägen? Hela april är snart gången - är det bara jag som inte hinner med i svängarna? Jag har börjat att avhärda omgång två - dahlior och tagetes samt att släpa bananerna in och ut... Ett kärt besvär!


Nu får vi hoppas på en hejdundrande underbar
trädgårdshelg
 i hela vårt avlånga land! 

Kramar från Anna Vattenkanna

18 uppskattade kommentarer :

gunsan sa...

Skulle inte vara så dumt med lite värme och sol i helgen har också börjat avhärda en del.Bär en massa bärande ut och in.MVH

Lotta sa...

Tänk vad lite kvällssol gör allt vackert, och regnet var välbehövligt men nu vill vi ha värme.
Ha en bra fredag.
Kram lotta

Signe sa...

Tak for solskinsbilleder - det trængte jeg til :-)
Knus Signe

ullis sa...

En nytvättad fin trädgård är aldrig fel, finfina växter som glittrar och strålar i kapp med solen...
ME LIKE!
Ha en toppen dag! Kram Ullis

Cika sa...

Så fint violerna glittrar tillsammans med prismorna i solen : )
Håller med dig om att tiden går fort nu! Man skulle ju helst inte göra annat än vara ute nu!
Trevlig helg!
/Cika

Pilgrim sa...

Svisch säger det och sen är det jul igen :-) Fort är bara förnamnet. Jag har inte ens fått mina dahlior i krukor...måste göra det i helgen.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Susie på Stjärnarve sa...

Igår gjorde jag ingenting i trädgården, beroende på ett tandläkarbesök 6 mil bort samt ett viktigt besök i Visby. Men idag, när det har torkat upp lite, så har jag åtminstone fått en liten bit av rosenspaljéns rabatt rensad, krattat ut en del jord där vi ska så gräs - senare idag - samt om en stund ska jag ut igen och plantera 3 lysande röda pelargoner som jag ska ha på altanen i ett av spirorören. Sen ska jag fortsätta kratta, så och rensa.....

Pia Gustafsson sa...

Vackra närbilder! Har knappt fått upp dahliaknölarna i krukorna men sommardahlorna är rätt stora. Bära ut och in får vänta ett tag. Länkade till din trädgård igår på kursen. Åh, vad alla beundrade din fina geometriska stil och och lite formella strikta stil. Vissa fick upp ögonen för hur man kan göra i en "modern villaträdgård". Ha en bra fredagskväll. Kram Pia

Glädjekällan sa...

Mina dahlior frös bort för någon vecka sedan - vet ännu inte om jag saknar dem eller bara tycker det var bra. Naturen själv bestämde och jag slapp fatta beslut.
Trevlig helg
Birgitta

Almbacken sa...

Hej Anna,

Köpte Kloka Hem idag så att jag skulle kunna läsa om ditt reportage. Det var verkligen super!!! Fina, väl valda bilder och jättetrevlig och informativ text.

Ha en riktigt skön helg!

Kram,
Maria

Blomkärringen sa...

Ja det känns som om både vi och växterna ute behöver lite välbehövlig sol och värme. Hoppas att våren nu är här på riktigt även om en och annan frostnatt kommer än. Det blir extra roligt att fotografera när solen spelar i blommor och de späda bladen som tittar upp!
Ha det fint!

Marina sa...

Vilket vackert ljus i bilderna.

Ja, tiden går fort och jag hinner inte med men nu är jag ledig i fyra dagar så en del ska jag väl hinna då.

Kram

Vigdis sa...

Koselig med bilder i kveldssol! Jeg får litt panikk når april bare suser av gårde! Nå må tiden stoppe opp. Håper på en laaang mai måned med mye sol.

Suss o Kai sa...

Vi behöver balansen mellan värme,sol och regn :) ja till och med den riktiga vintern med dess kyla :) tiden går verkligen fort så man måste njuta av alla stunder Kram Suss

Ulrika sa...

Vackert...

Kram

Lisa sa...

Ja hjälp! vad fort det går! Jag inder nu att jag glömt slänga ner dahliaknölarna i krukor! Tur jag har ledigt i fyra dagar så det blir något gjort : /

Fredagskram, Lisa

Tittis Trädgård sa...

Vi har också haft en härlig vårdag idag, äntligen!!!Men avhärdning får vi nog vänta lite med. Tack för tipset med länken och ha en riktigt skön helg/Titti

Puumuli sa...

Jag har verkligen inte hunnit vara i trädgården förrän i dag - jobbet har varit stressande hela april men snart är det dags för en låååång semester...

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli