1 maj 2012

Så här tyckte ni - penséomröstningen avgjord


Jag bad ju er att hjälpa mig att bestämma vilken av mina penséer som är finast, sådär lite på skoj, och det var otroliga 102 av er som hjälpte till att tycka!



Med absolut minsta marginal gick den hallonröda/vita hem med segern - bara en röst ifrån den ljusblå/vita. TUSEN TACK för hjälpen!





Ojojoj - en sån underbar dag det varit idag. Solsken och 20 grader varmt och heldag i trädgården... Jag har hunnit med så mycket; planterat ut de vinterförvarade exoterna och en hel del anueller i djungeln, fixat till i loungehörnan med gardiner och sytt det sista på kuddarna och hängt upp de heltokiga kulörta lyktorna som drivs med solceller... och dagen avslutades med årets första grillmiddag. Bättre än så här blir det inte :-)






Kramar från Anna Vattenkanna

14 uppskattade kommentarer :

Katarinas trädgård sa...

En värdig vinnare, jättesöt!
Kram,
Katarina

Pilgrim sa...

Ser helt underbart ut och visst har det varit härliga dagar!
Ha det bäst!
Kram Hélena

lotta sa...

Såå fint du har det!! jag måste nog hålla med om att den hallonröda var väldigt vacker!! Kram Lotta

blomsterdesign sa...

Vad roligt med en tävling om vilken som är vackrast. jag har varit bortrest i en vecka och jag ser att jag har missat en massa skoj här på bloggen. Får ta igen det nu och titta på alla dina fina bilder. Kram Therese

Pia Gustafsson sa...

Vad roligt att så många röstade på samma som jag gjorde, nämligen vinnaren. Fniss! Åh vad fint du har det redan. Härligt väder här oxå. Hunnit massor jag med. Trött blir man undrar varför??? Kram Pia

Lisa sa...

Visst har det varit en underbar dag! Jag har mest varit lat och legat i solen. Ser ut som ett stoppljus i fejjan! Tur att jag tillhör kategorin som inte bränner sig så lätt, så i morgon är det mer brunt än rött = )
"Min" pensé kom i mitten, men jag förstår varför raringen din vann. Den är så söt!
Ta det lugnt i solen i morrn, jag som ska vara ute på fm tänker smörja lite solskydd. Har bjudit med mig själv på utflykt till ett säteri (med en förskoleklass). Borde bli en kul och händelserik dag!

Kram, Lisa

Ingrid sa...

Ja, vinnaren är vacker! Och dom andra oxå!
Men oj, va fint du har fixat i loungehörnan!
Härligt med lite sommar;))

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Galet häftiga lampor! :) Känns som om de kommer passa som handsken hos dig. :) Söt pensé. Känns som en värdig vinnare. Så fint det blev med snirkliga stolen som klätterstöd! Och väven blev ju bara för bedårande. :)
Ha en fortsatt finfin vecka!
Kram, kram!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Ja vilka underbara dagar vi fått och allt man har hunnit med och fått gjort.
Jag ha rvisat maken din fina uteplats vid ert vatten och fått honom att förstå att vi behöver något liknande och vet du--ha sa jag vi bygger...Yessss

Kram Anna

Maribel sa...

Fint väder här också, och massor blev gjort. Pensén är fin, röstade själv på den ljusblå, men de är fina allihopa. Ha det gott /Marika

Annika Christensen sa...

Heja Vallentine!
Min favorit nr 1 av penseerna.
Stämmer ju bra med vad andra också tycker...
Baby Face Vallentine heter den.
Bara namnet gör en glad eller hur.
Allt väl?
Här är det frustation - var skall jag vara och när skall jag vara där?
Blommar det nu eller imorgon?
Ha det gott så hörs vi
Annika

Bondjantan sa...

Ååå den är så vacker!
Faktiskt, efter din presentation gick jag och köpte mig liknande eller lika... vet inte om det är samma men bra lika är de!
Återigen, tack för all inspiration du delar med dig av.
Kram

Helena sa...

Ja den är fin!Det så många raringar :-)
KRAM från mig!

Lantis tantiz sa...

Fniss, mina hönor har en sån slinga som party belysning i hönsgården!!!